První článek - Recenze

Slavnostní famfáry, prosím.

Recenze na knihu

Alchymista

Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela

Omlouvám se za fotku z internetu,
ale bohužel moje knížka nemá přebal

Tuhle knížku jsem koupila na bazaru Databáze knih od jedné moc milé paní spolu s další knížkou (Labyrint světa a ráj srdce - J. A. Komenský). Jenže já měla za to, že kupuju knihu Alchymista od Paula Coelha. Byla to moje chyba, protože jsem viděla název a hned jsem si to objednala, jelikož jsem neměla tušení, že je jiná stejnojmenná knížka. Bylo to pro mě takové malé, ale příjemné překvapení.

Po nějakém tom týdnu, co mi ležela na stole jsem se odhodlala a za dva dny bylo po knížce. Jenže pak se dostavil absťák... Nutně jsem potřebovala další díl, ale už jsem neměla peníze, protože jsem to všechno vrazila do dalších knih. Nakonec mě zachránila místní knihovna, ale o tom později.

Tuhle sérii jsem zaznamenala před pár lety, ale postupně jsem na ni zase zapomněla, až do doby, kdy se objevila moje nová láska. Tuhle knížku jsem přečetla jedním dechem a zamilovala se. Je to naprosto dokonale propracované a všechny mýty a legendy, včetně jejich postav/tvorů, jsou skvěle zapracované do našeho světa. Stejně tak Flamel, Dee a jiné historicky doložení lidé jako by do dnešní doby patřili.

Anotace: Josh a Sophie jsou obyčejná dvojčata, která si chtějí během prázdnin vydělat na první auto. Josh si najde práci v malém knihkupectví u manželů Flemingových a jeho sestra v kavárně naproti přes ulici. Jednoho dne se jim změní celý život, když se v ulici objeví podivné auto s ještě podivnější posádkou. Jsou svědky kouzelnického souboje o starodávnou knihu kouzel, která má nevídanou moc. Obsahuje totiž všelijaké návody a postupy popisující mimo jiné výrobu zlata z běžných kovů nebo elixír mládí. Není divu, že po ní touží chamtivý Dr. Dee, který se spojil se starší nesmrtelnou rasou, jež zemi vládla dávno před příchodem lidí. Dee zaútočí na Nicka Fleminga, který ale není jen ledajakým obchodníkem, ale především strážce tajemství knihy kouzel a také alchymista v jedné osobě. Dvojčata se mu popočátečním šoku snaží pomoci ubránit knihu, ale je to marné. Dee si odnáší nejen pro co přišel, ale také unáší alchymistovu ženu Perenelu. Naštěstí Josh v boji vytrhne z knihy nejdůležitější část pro rituál, který by umožnil návrat nesmrtelných na zemi a tím uvrhl lidstvo do jejich otroctví, ne-li hůře. Dvojčata se tak dostávají do nebezpečí, protože Dee bude chtít získat i zbylé stránky a on nenechává svědky...

Jediné, co dle mého názoru malinko pokulhávalo, bylo to, že v jedné pasáži si autor protiřečil, ale nebylo to nic důležitého. Napsala bych vám ukázku, ale bohužel jsem si to nezaložila a už si to přesně nepamatuju. Navíc jsem už přečetla dalších pár knížek, takže se vážně omlouvám.

Shrnutí: Knížka, která většinu lidí, kteří mají rádi fantasy, možná i trochu tu historii, zaujme. Autorův styl psaní je čtivý a děj plynule postupuje, až na pár momentů, kdy se zasekne a omílá se tam něco, co už dávno víme, ale což. Opakování je matka moudrosti. Propojení dnešního světa, fikce a historie je brilatně vyřešeno, až by člověk skoro uvěřil, že to může být pravda. Za mě to budě čtyři a půl hvězdy, protože nějaké ty mouchy se našli, ale jako celek to rozhodně stojí za to.

A co vy? Četli jste tuto knihu? Budu ráda za vaše komentáře, jinak čtení zdar! :)